Förberedelse inför mässa

29/9
Nu börjar det närma sig ECO- mässan med stora steg och förberedelserna är i full gång. Idag har vi jobbat med loggan, visitkort, gjort en mall för likviditetsbudget, prislista och packningslista. Allt är näst intill klart det är bara loggan som skall finslipas och sättas på plats på de olika dokumenten bland annat visitkorten.
Vi har också fått en ny leverans på 110 st baggisar i färgerna svart, orange och grå. Vi fick 10st extra baggisar av Birgitta och Lasse för att vi var så duktiga :-)
Vi försökte ta kontakt med mässansvarig, Carina Alvén men hon var inte kontaktbar idag så vi gör ett nytt försök i morgon istället.
/Baggis UF

Rikskapitalförsäljning på topp!

Nu har vårt företagskonto fått sina första slantar insatta! Efter en helgs rikskapitalsförsäljning besökte vi banken och satte in de ihopsamlade pengarna från de människor som fått förtroende om oss.

Ekonomiansvarig betalade även vår första transaktion, då hon betalade in registreringsavgiften till Ung företagsamhet.

Framöver i veckan återstår följande arbetsupgifter:
  • Logga
  • Visitkort
  • Prislista
  • Broschyr
  • Eventuella förberedelser inför Eco mässan

Med vänliga hälsningar

Baggis UF

Möte med Ung företagsamhet

Idag fick vi chansen att träffa en erfaren företagare vid namn Johanna från Ung företagsamhet. För henne redovisade vi vår affärsidé och hur dagsläget ligger till. Hon var generös med tips och vägledning, vilket gav oss helt nya krafter! Johanna blev vår första kund och vi skrev och skickade direkt iväg en faktura till henne.

Vi funderar nu på att vidga våra vyer och försöka kontakta företag som kan köpa ett större antal baggisar som de sedan kan erbjuda sina egna kunder. För dessa företag tänker vi erbjuda möjligheten att kunna placera sin logga på någon slags bricka.

Ännu ett samtal till våra leverantörer gjordes, då vi fick svar på några frågetecken. Vi diskuterade fraktkostnad, pratade om deras miljötänk ,eftersom vi inom kort kanske kommer att medverkar i en ECO-mässa. När det gällde miljötänket fick vi positiva besked då det visade sig att de hade ett väldigt positivt tänkande.

Vi kontaktade Karina Alvén, konsumentvägledare på kommunen, för ett eventuellt deltagande på ECO mässan den  2 oktober i Rydal.

 


En bra bit på vägen. 10/9-09

Nu har vi kommit igång bra med företaget.
Idag har vi gjort iordning så att vi kan sälja riskkapitaler för att få in pengar till företaget. I ett företag måste man ha ett bankkonto, därför har vår VD och Ekonomiansvarig bokat ett möte med Swedbank som de idag har uträttat.
Vi har även finslipat på vår logga som inom kort kommer bli färdig.
En enkel och bra affärsidé anser vi är viktigt, därför har vi lagt ner ganska mycket tid på att få den klar.
Den lyder så här: Är du en av dem som irriteras över att matkassarna välter i bilen? Vi har lösningen, det är en baggis. En praktisk och lätthanterlig produkt som har en mängd olika användningsområden. Låt fantasin flöda!

Vi har idag även registerat oss på www.ungforetagsamhet.se.

Hälsningar

Baggis UF

Fortsatt arbete efter en veckas uppehåll

Vi började UF-tiden med att få en företagspärm fylld av hjälpmedel, som kommer vara till stor hjälp under vårt företagande. Nästa punkt på ”att-göra-listan” var att få företaget BaggisUF registrerat på www.ungforetagsamhet.se. Men för att detta ska vara möjligt måste vi göra ett besök på Swedbank för att öppna ett konto. Därför gjorde vi vissa förberedelser såsom att finslipa bolagsordningen. Sedan kontaktade vi banken och bokade möte med Kristina imorgon klockan 13:00. Sedan kan vi sätta igång på allvar!


RSS 2.0